تکرار مکرات در خوبی‌ها | بررسی گوشی موبایل مدل OnePlus 9 Pro

گوشی موبایل مدل OnePlus 9 Pro دارای عملکردی فوق‌العاده، دوربینی بی‌نظیر و قابلیت‌های پیشرفته‌ی بسیاری است که همین امر آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای استفاده روزانه می‌کند. در ادامه به بررسی OnePlus 9 Pro خواهیم پرداخت.

معرفی برند وان‌پلاس :

از جمله محبوب‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در چین، وان‌پلاس نام دارد که در سال 2013 تاسیس شد. یکی از بنیان‌گذاران این برند برای مدتی به عنوان معاون در کمپانی اوپو فعالیت می‌کرد و پس از کسب تجربه، اقدام به راه‌اندازی برند وان‌پلاس نمود. به دلیل قیمت مناسب گوشی‌های پرچم‌دار برند وان‌پلاس خیلی زود توانست نظر کاربران را به سمت خود جلب کند.

گوشی وان‌پلاس‌ وان، اولین گوشی معرفی‌ شده این برند است. این گوشی دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، 3 گیگابایت رم، دوربین 13 مگاپیکسل و چیپست اسنپ‌دراگون ۸۰۱ بود و تنها با قیمت 299 دلار به فروش می‌رسید.

با گذشت زمان برند وان‌پلاس مدل‌های متنوع دیگری را با قیمت‌های مناسب به بازار روانه کرد و جدید‌ترین مدل آن، گوشی وان‌پلاس 9 پرو است. با بررسی OnePlus 9 Pro در خواهید یافت، این گوشی تمام انتظارات شما از یک گوشی همراه هوشمند با کیفیت را برآورده می‌سازد.

معرفی و بررسی OnePlus 9 Pro :

گوشی همراه OnePlus 9 Pro دارای طراحی چشم‌گیری است و در همان نگاه اول توجه شما را جلب خواهد کرد. این مدل در قسمت دوربین تفاوت‌های زیادی با مدل‌های قبلی دارد و عمده تاکید کمپانی هم روی دوربین گوشی وان‌پلاس 9 پرو است.

این گوشی قادر خواهد بود تصاویر فوق العاده‌ای را برای شما خلق کند و نسبت به دوربین‌های رقیب، عملکردی بسیار عالی را از خود نشان می‌دهد. دوربین آن را می‌توان با گوشی‌های رده بالایی مانند iPhone 12 یا Galaxy S21 مقایسه کرد. وان‌پلاس 9 پرو مجهز به چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 است و به خوبی قادر به انجام هر کاری است که به آن نیاز دارید.

بارزترین معایب و مزایای این گوشی همراه شامل این موارد است که شما بسته به نیاز خود و در نظر گرفتن این موراد، می‌توانید اقدام به خرید گوشی نمائید.

 مزایا معایب
بهترین دوربین بین گوشی‌های وان‌پلاس قیمت نسبتا بالا نسبت به مدل‌های قبلی
طراحی بی نظیر عدم پشتیبانی از microSD
سخت‌افزار قوی عمر متوسط باتری

 

طراحی ظاهری OnePlus 9 Pro:

گوشی موبایل مدل OnePlus 9 Pro دارای طراحی جذابی است و در سه رنگ نقره‌ای، سبز و مشکی به فروش می‌رسد. در لبه سمت راست گوشی دکمه پاور قرار دارد و در بالای آن دکمه‌ی سکوت قرار دارد که به شما اجازه خواهد داد، تلفن همراه خود را در صورت تمایل بی‌صدا کنید. دکمه تنظیم صدا (کم و زیاد کردن صدا) در لبه سمت چپ گوشی قرار گرفته است.

لبه پایینی گوشی محل قرارگیری شارژ USB-C به همراه محفظه‌ی سیم کارت و خروجی بلندگو است. این گوشی با وجود ابعاد 163.2×73.6×8.7 میلی‌متری بسیار خوش‌دست است و به خوبی در دستان شما جای خواهد گرفت. به‌طور کلی، OnePlus 9 Pro دارای ظاهری عالی است که می‌تواند با هر گوشی رده‌بالای دیگری که هم اکنون در بازار پیدا خواهید کرد، رقابت کند.

صفحه نمایش OnePlus 9 Pro:

گوشی موبایل OnePlus 9 Pro با صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا ارائه می شود. اندازه صفحه نمایش آن 6.7 اینچ با رزولوشن 1440 * 3216 است. نور صفحه نمایش دارای روشنایی متعادلی بوده و اگر در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرید، به کمک حالت خودکار تنظیم نور تصویر زمینه می‌توانید به آسانی صفحه نمایش گوشی را مشاهده کنید.

دوربین گوشی OnePlus 9 Pro:

تلفن های هوشمند OnePlus همیشه در تلاش برای همگام‌سازی خود با سایر گوشی‌های سطح بالای اندروید در بخش دوربین بوده‌اند، اما OnePlus 9 Pro بهترین دوربین را در بین مدل‌های پیشین این شرکت دارد. وان‌پلاس برای ساخت دوربین‌های این مدل از سازنده مشهور دوربین Hasselblad کمک گرفته است و با وجود سنسورهای جدید دوربینی با قدرت را به شما ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی عقب 48 مگاپیکسلی بوده و از سنسور سونی IMX789 بهره می‌برد و با همکاری سونی ساخته شده است. سه دوربین دیگر در عقب وجود دارد، از جمله یک دوربین فوق العاده 50 مگاپیکسلی که این دوربین هم از سنسور سونی IMX766 استفاده می‌کند. همچنین در کنار این دو لنز، یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا 3 برابر بزرگنمایی را عکس‌برداری کنید. دوربین چهارم هم یک دوربین تک رنگ 2 مگاپیکسلی است که تصاویر سیاه و سفید را با کیفیت بالاتر ثبت می‌کند.

اگر تصاویر ثبت شده توسط وان‌پلاس وان را با تصاویر گرفته شده با گوشی‌های قبلی OnePlus مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که رنگ‌ها بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و احتمالا نتیجه‌ی همکاری با Hasselblad باشد. کیفیت تصویر این گوشی شبیه عکس‌های گوشی سامسونگ و آیفون است. دوربین بزرگ‌نمایی تله فوتو در OnePlus 9 Pro قادر به تصویربرداری با زوم 30x است و تصاویر گرفته شده با این دوربین هم خوب به‌نظر می‌رسند. همان‌طور که احتمالا انتظار داشته‌اید در بیشترین حالت زوم، تصاویر زیاد باکیفیت نیستند و گلکسی S21 Ultra در این زمینه کاربردی‌تر خواهد بود.

 

ضبط ویدیو در OnePlus 9 Pro:

برای ضبط ویدیو، شما می‌توانید با کیفیت 8K با حداکثر 30 فریم در ثانیه ضبط کنید، که یکی از بالاترین کیفیت‌های رزولوشن/نرخ فریم در گوشی‌های هوشمند است. اگر این ویدیویی باشد که از طریق تلفن تماشا می‌کنید، این کیفیت تا حد زیادی غیرضروری است و برای پخش در مانیتور یا تلویزیون مناسب است. همچنین توجه داشته باشید که عکس‌برداری با این کیفیت، فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال خواهد کرد. دوربین اصلی دارای تثبیت‌کننده نوری تصویر است تا اطمینان حاصل شود که ویدیو بدون لرزش خواهد بود. به‌طور کلی شما از کیفیت فیلمبرداری در OnePlus 9 Pro راضی خواهید بود.

در جلوی گوشی یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX741 قرار دارد. این بالاترین دوربین سلفی نیست که در یک گوشی هوشمند خواهیم دید اما کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

عمر باتری OnePlus 9 Pro:

باتری گوشی همراه OnePlus 9 Pro برای استفاده‌ی روزانه قابل اعتماد خواهد بود و برای ساعت‌های متوالی شما را همراهی خواهد کرد. در نظر داشته باشید که این گوشی در حالت بازی باتری قابل توجهی را مصرف خواهد کرد اما به لطف شارژ سریع، در 29 دقیقه شارژ گوشی شما به 100 درصد خواهد رسید.

برخلاف برند‌های رقیب مانند اپل، سامسونگ و تعداد انگشت شماری از تولیدکنندگان اندروید، OnePlus 9 Pro با شارژر جدیدی در جعبه عرضه می‌شود. چندین تولید کننده شارژرها را از جعبه خارج کرده و دلیل آن را کاهش زباله‌های الکترونیکی عنوان کرده‌اند.

مشخصات کلی OnePlus 9 Pro:

گوشی OnePlus 9 Pro مجهز به جدیدترین چیپست اسنپدراگون 888 است که با عملکرد فوق‌العاده، شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بسته به نوع گوشی که انتخاب می‌کنید، 8 یا 12 گیگابایت رم در اختیار خواهید داشت. مدل 8 گیگابایتی وان‌پلاس 9 پرو با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌شود، در حالی که اگر تلفن 12 گیگابایتی را انتخاب کنید 256 گیگابایت حافظه دریافت می‌کنید.

مانند سایر گوشی‌های OnePlus پشتیبانی از microSD در این مدل وجود ندارد. اگر فکر می‌کنید سال‌های طولانی از گوشی همراه خود استفاده خواهد کرد، توصیه می کنیم گوشی با ظرفیت بیشتر را انتخاب کنید.

با بررسی OnePlus 9 Pro متوجه خواهید شد که مشخصات سخت‌افزاری قابل قبولی را به شما هدیه خواهد داد.

 

تاریخ عرضه OnePlus 9 Pro 30 مارس 2021
ابعاد  163.2×73.6×8.7 میلی‌متر
وزن 197 گرم
تعداد سیم‌کارت 2
سایز صفحه نمایش 6.7 اینچ
رزولوشن 1440 در 3216 پیکسل
سیستم عامل Android 11, OxygenOS 11.3.3
چیپست Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G
CPU Octa-core
RAM 8GB و 12GB
GPU Adreno 660
حافظه داخلی 128 و 256
دوربین اصلی 48 مگاپیکسل – 50 مگاپیکسل – 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
باتری 4500 میلی آمپر/ ساعت
شارژ سریع در 29 دقیقه فول شارژ
رنگ‌بندی Morning Mist, Forest Green, Stellar Black
USB USB Type-C 3.1, USB On-The-Go

 

مزایای گوشی OnePlus 9 Pro:

این گوشی را بخرید اگر…

  • به یک گوشی همراه قدرت‌مند نیاز دارید.

چیپست اسنپدراگون 888 همراه با 12 گیگابایت رم شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اگر به دنبال تهیه یک گوشی پیشرفته با قدرت عالی هستید، OnePlus 9 Pro نیاز شما را برطرف خواهد ساخت. هر برنامه یا بازی را بدون مشکل توسط این گوشی اجرا کنید.

  • عکس‌های طبیعی را بیشتر می‌پسندید.

نتایج حاصل از همکاری وان‌پلاس با Hasselblad کاملاً واضح است. تصاویر دارای رنگ های واقعی بیشتر از مدل‌های قبلی وان‌پلاس هستند و یک قدم بالاتر از سری OnePlus 8 است.

  • شما انتظار یک صفحه نمایش عالی از گوشی دارید.

صفحه نمایش 6.7 اینچی QHD 120 هرتزی با روشنایی بالا این گوشی را به گزینه‌ی عالی تبدیل می‌کند. اگر دوست دارید فیلم‌های زیادی را روی تلفن همراه خود تماشا کنید، این گوشی همراه یک انتخاب بی‌نظیر است.

معایب گوشی OnePlus 9 Pro:

این گوشی را نخرید اگر…

  • به فضای ذخیره‌سازی بسیار بالا نیاز دارید.

وان‌پلاس تا به امروز پشتیبانی از microSD را در هیچ یک از تلفن های خود در نظر نگرفته است و گوشی همراه مدل OnePlus 9 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر حس می‌کنید به فضایی بیش از 256 گیگابایت نیاز دارید، این گوشی برای شما مناسب نخواهد بود.

  • به باتری با عمر فوق‌العاده فکر می‌کنید.

اگر به تلفن همراه هوشمندی که باتری آن می‌تواند بیش از یک روز دوام داشته باشد، عادت دارید این مدل اندکی شما را ناامید خواهد ساخت. عمر باتری این گوشی مانند سایر گوشی‌های هوشمند نسل جدید تا یک روز دوام خواهد آورد.

  • به دنبال تهیه گوشی ارزان هستید.

گوشی همراه OnePlus 9 Pro یک گوشی ارزان قیمت نیست و هزینه آن معادل برخی از گوشی‌های اپل و سامسونگ است. اگر گزینه مقرون به صرفه‌تری می‌خواهید، باید سری Nord این کمپانی را تهیه کنید.

MiladTiTAN
ارسال دیدگاه