آیا پاوربانک برای گوشی ضرر دارد؟ از شایعه تا واقعیت پاوربانک

ضرر پاوربانک برای گوشی

در عصری که زندگی با گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی همراه در هم تنیده شده است، نیاز به راه‌حل‌های شارژ سریع و باکیفیت بدون نیاز به توقف و فوت وقت، همه‌ی ما را به سمت استفاده از پاوربانک‌ها سوق داده است. شارژرهای همراه راه‌حل مناسبی برای شارژ نگه‌داشتن تلفن‌های هوشمند و تبلت و … هستند، اما نگرانی‌هایی در مورد ایجاد آسیب احتمالی به دستگاه‌های هوشمند وجود دارد. در این مقاله، تصورات غلط رایج در مورد استفاده از پاوربانک‌ها را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

شایعه 1:

پاوربانک‌ها بیش از حد شارژ می‌کنند!

یکی از شایعه‌های رایج این است که پاوربانک‌ها دستگاه‌ها را بیش از حد شارژ می‌کنند و به باتری آن‌ها آسیب می‌زنند. اما آنچه به شما نمی‌گویند این است که، پاوربانک‌های جدید به مدارهای پیشرفته‌ای مجهز هستند که فرآیند شارژ را به صورت خودکار تنظیم می‌کنند. هنگامی که دستگاه شما به طور کامل شارژ شد، پاوربانک به‌صورت خودکار جریان برق ورودی به دستگاه را قطع می‌کند تا از شارژ بیش از حد آن جلوگیری کند. این ویژگی کاربردی پاوربانک‌ها به شما این تضمین را می‌دهد که باتری دستگاه شما سالم و سرحال بماند.

شارژ بیش از حد گوشی

شایعه 2:

پاوربانک‌ها باتری را خراب می‌کنند!

اغلب ادعا می شود که شارژ کردن گوشی با پاوربانک باعث تخریب سریع باتری آن می‌شود. در واقع، اکثر گوشی‌های هوشمند به شکلی طراحی شده‌اند که در برابر شارژ شدن با ولتاژهای پرنوسان مقاومت کنند. راز حفظ سلامت باتری، نحوه شارژ آن نیست بلکه کیفیت شارژ است. پاوربانک‌های باکیفیت نوسان ولتاژ و آمپر ندارند بنابراین با تحویل ولتاژ ثابت و بدون نوسان به گوشی‌ها می‌توانند به حفظ عمر باتری دستگاه شما کمک کنند.

خرابی باتری گوشی با پاوربانک

 

شایعه 3:

پاوربانک‌ها گرمای بیش از حد تولید می‌کنند!

فرآیند گرم شدن در هنگام تبدیل انرژی در هر وسیله الکترونیکی یک امر طبیعی است. اما این به معنای آن نیست که پاوربانک‌ها جوری شارژ کنند که دستتان بسوزد! در واقع پاوربانک‌های جدید مقدار گرمای تولید شده در طول شارژ را کنترل می‌کنند. آن‌ها از سنسورهای سنجش دما و مکانیسم‌های خنک‌کننده داخلی برای جلوگیری از افزایش گرمای بیش از حد استفاده می‌کنند و از پاوربانک و دستگاه متصل، در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کنند.

گرمای زیاد پاوربانک

شایعه 4:

شارژ دریافتی با پاوربانک دوام ندارد!

این یک تصور اشتباه است که می‌شنوید شارژ با پاوربانک، زودتر از شارژ به‌وسیله شارژرهای دیواری خالی می‌شود. پاوربانک‌های باکیفیت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که توان خروجی ثابت و تنظیم‌شده‌ای دارند و به شما این اطمینان را می‌دهند که دستگاه شما به همان اندازه که با یک شارژر دیواری، شارژ می‌شود، کار می‌کند.

شارژ با پاوربانک دوام ندارد

جمع‌بندی:

برخلاف شایعه‌هایی که در مورد استفاده از پاوربانک‌ها وجود دارد، آن‌ها ذاتاً برای دستگاه‌های شما مضر نیستند. درواقع، اگر از مدل‌های باکیفیت استفاده کنید و روش صحیح استفاده از آن‌ها را بدانید دیگر به این شایعه‌ها توجه نمی‌کنید.
برای جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی و آرامش خیال در استفاده از پاوربانک، می‌بایست نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • یک پاوربانک با کیفیت و معتبر تهیه کنید. اگر نمی‌دانید چه برندهایی خوب است نگران نباشید، شما می‌توانید برای خرید پاوربانک بر روی لینک کلیک کنید.
  • از پاوربانک‌های بسیار ارزان یا بدون برند استفاده نکنید. قیمت پاوربانک، در تشخیص یک پاوربانک باکیفیت بی‌تاثیر نیست، اما توجه داشته باشید که قیمت پاوربانک تنها یک فاکتور در انتخاب پاوربانک می‌تواند باشد.
  • از پاوربانک‌های متناسب با تلفن‌همراه‌تان استفاده کنید. یعنی حتما قبل از خرید میزان ولتاژ و جریان پاوربانک را با مشخصات دستگاه‌تان مطابقت دهید.
  • پاور بانک خود را در یک محیط خشک و خنک نگهداری کنید و از آن استفاده کنید. با مطالعه مقاله علت خرابی پاوربانک به اشتباهات رایج در نگهداری پاوربانک آگاه شوید، همه بایدها و نبایدهایی که در محافظت از پاوربانک باید بدانید در این مقاله جمع‌آوری شده است.
  • از یک کابل شارژ با کیفیت برای شارژ گجت‌هایتان استفاده کنید.
majid
ارسال دیدگاه